2023-04-26 12:15Pressmeddelande

Svensk Innebandy och Pantamera tecknar nytt flerårigt avtal

Närbild tekning två blad och boll
Foto: Svensk Innebandy Foto: Svensk Innebandy

Svensk Innebandy och Pantamera har tillsammans arbetat för både bredd och elit sedan partnerskapet inleddes 2015. Pantamera är sedermera starkt förknippade med innebandy och syns ofta vid olika evenemang. Nu har Svensk Innebandy och Pantamera kommit överens om en flerårig avtalsförlängning.
”Vi har mycket kvar att åstadkomma tillsammans”, säger Stefan Jonasson, marknads- och arrangemangschef på Svensk Innebandy.

Returpack har genom sitt varumärke Pantamera varit en viktig partner för Svensk Innebandy sedan 2015. Tillsammans har Pantamera och Svensk Innebandy arbetat för både bredd och elit där de populära hinderbanorna, konceptet Schysst Innebandy och Fair Play-utmärkelserna är bra exempel på just detta.

Nu har Svensk Innebandy och Pantamera glädjande kommit överens om en flerårig avtalsförlängning där arbetet för att stärka sporten fortsätter. Avtalet signerades i samband med SM-finalerna i Avicii Arena den 22 april.

– Vi tror starkt på att vi tillsammans med våra partners kan göra innebandyn bättre för alla och en viktig aktör i den frågan är just Pantamera. Koncept som Schysst Innebandy, Fair Play-prisen och inte minst de omåttligt populära hinderbanorna ligger helt rätt i tiden och visar att Pantamera menar allvar med sin satsning, säger Stefan Jonasson, marknads- och arrangemangschef på Svensk Innebandy.

– Det är otroligt glädjande att samarbetet mellan oss och Pantamera fortsätter. Resan påbörjades 2015 och den är långt ifrån över än. Vi har mycket kvar att åstadkomma tillsammans och vi ska tillsammans fortsätta tänka på miljön genom att uppmana våra föreningar att panta mera, säger Anki Kjellberg, försäljnings- och partnerchef på Svensk Innebandy.

Som huvudpartner vill Pantamera fortsätta arbetet för att främja klimatet på planen och samtidigt bidra till återväxten för föreningarna ute i landet.

– Vi är väldigt glada över att förlänga vårt avtal med Svensk Innebandy. Från vår sida är det viktigt att verka för både elit- och breddverksamhet. Att vi har möjligheten att ge tillbaka till föreningarna ute i landet genom initiativ som föreningspant är något vi verkligen brinner för, säger Katarina Lundell, marknads- och kommunikationschef på Returpack.

– Att vara en del av innebandyfamiljen har gett oss bra förutsättningar att möta alla barn, ungdomar och vuxna som deltar i denna stora folksport. Vi ser med tillförsikt fram emot vad de kommande åren har att erbjuda, säger Bengt Lagerman, VD på Returpack.

Avtalet mellan Svensk Innebandy och Pantamera är skrivet på tre år med ytterligare ett optionsår.


Om Returpack - Pantamera

Att panta sina burkar och flaskor är att göra en insats för miljön både på lång och kort sikt. Genom material- och energiåtervinning minskas koldioxidutsläppen och vår omgivning blir mer hållbar. Pantamera drivs av Returpack AB i syfte att öka återvinningen av burkar och PET-flaskor. Returpack är ett privatägt företag och uppdraget kommer från ägarna, samt den svenska regeringen. Returpack tar emot över 2,4 miljarder burkar och PET-flaskor varje år vilket gör Sverige till ett föregångsland gällande återvinning av burkar och PET-flaskor. Returpack ägs till 50% av Sveriges Bryggerier AB, till 25% av Svensk Dagligvaruhandel och till 25% av Livsmedelshandlarna. www.pantamera.nu


Kontaktpersoner

Katarina Lundell
Marknad- och kommunikationschef
Katarina Lundell