2020-05-27 06:00Pressmeddelande

Returpack fortsatt partner till innebandyn

Närbild tekning två blad och boll
Foto: Svensk InnebandyNärbild tekning två blad och boll Foto: Svensk Innebandy

Returpack, som via sitt varumärke Pantamera har varit en viktig partner för Svensk Innebandy under flera år, har signerat ett nytt trepartsavtal med Svenska Innebandyförbundet och Föreningen Svenska Superligan. Det nya avtalet sträcker sig över 2+1 år.

Returpack har varit huvudsponsor till Svenska Innebandyförbundet (SIBF) sedan 2015. Samarbetet har bland annat omfattat exponering hos landslagen och i arenor, framtagande av hemsidor med tips och tricks, Fair Play-utmärkelser, samt de senaste samarbetena kring Schysst Spel och Schysst Lag.
Det nya avtalet involverar även Föreningen Svenska Superligan (FSSL) och är skrivet på 2+1 år.

– Svensk innebandy står för de grundvärderingar som även är viktiga för oss. Samarbetet har alltid varit framgångsrikt och vi har lyckats nå rätt målgrupper med våra budskap, säger Bengt Lagerman, VD på Returpack.

Partnerskapet mellan Returpack, SIBF och FSSL omfattar både bredd och elit, vilket är en styrka. Returpack kommer fortsättningsvis att stå bakom de Fair Play-utmärkelser som delas ut i slutet av varje säsong och samtidigt blir exponeringen i Svenska Superligan fortsatt viktig.

– Vi är glada att vi har kommit överens om det här trepartsavtalet. Svenska Innebandyförbundet har alltid sett Returpack som en viktig partner med tanke på vad de arbetar för. Deras vilja och värderingar speglar vår verksamhet väl, säger Svenska Innebandyförbundets generalsekreterare Göran Harnesk.

– Våra grundvärderingar innehåller utöver jämställdhet även hållbarhet och nytänkande. Utifrån det är det naturligt för oss att utvecklas tillsammans med Returpack och gemensamt stärka arbetet för att skapa ett hållbart samhälle, säger Föreningen Svenska Superligans ordförande Krister Kalte.



Om Returpack - Pantamera

Att panta sina burkar och flaskor är att göra en insats för miljön både på lång och kort sikt. Genom material- och energiåtervinning minskas koldioxidutsläppen och vår omgivning blir mer hållbar. Pantamera drivs av Returpack AB i syfte att öka återvinningen av burkar och PET-flaskor. Returpack är ett privatägt företag och uppdraget kommer från ägarna, samt den svenska regeringen. Returpack tar emot över 2 miljarder burkar och PET-flaskor varje år vilket gör Sverige till ett föregångsland gällande återvinning av burkar och PET-flaskor. Returpack ägs till 50% av Sveriges Bryggerier AB, till 25% av Svensk Dagligvaruhandel och till 25% av Livsmedelshandlarna. www.pantamera.nu

Kontaktpersoner

Rickard Andersson
Produktchef
Rickard Andersson