2019-04-24 08:05Kampanj

Rolandz tolkar Pantamera-låten

Rolandz pantar
Foto: ReturpackRolandz pantar Foto: Returpack

I år är det 15 år sedan begreppet Pantamera myntades och det firar Returpack bland annat med att släppa en helt ny version av Pantamera-låten. Får vi lov att presentera dansbandsfenomenet Rolandz som tolkar Pantamera-låten på sitt helt egna sätt!

- Vi har arbetat med musiktemat under många år och låtit en mängd olika artister få göra sin egen variant av Pantamera-låten. Den här gången satsar vi på en sommarplåga i 4/4-takt, säger Katarina Lundell, marknadschef för Pantamera vid Returpack.

Med den aktuella kampanjen vill Pantamera uppmärksamma pantning på bred front. Kampanjen kommer i en första omgång att synas i traditionell TV och i play-kanalerna, på bio, i sociala kanaler och i butikernas pantutrymmen. Lagom till påsk släpps låten på Spotify. Dessutom lanseras kampanjen via PlayAd och som ett spel via Flaire. Till sommaren kommer kampanjen även att höras i radio.

- För oss är det viktigt att finnas med vårt budskap där människor finns, utan att vi tränger oss på. Vår kommunikation bygger som alltid på en positiv känsla kring pantning, där musik och humor får ta stor plats, avslutar Katarina Lundell.

Om Rolandz

Rolandz är det grammisnominerade dansbandet som fick sitt genombrott i SVT:s ”Dansbandskampen” 2008. Frontfigur och sångare är Roland Järverup som även är känd från filmen ”Torsk på Tallin”.

Länk till youtube: https://youtu.be/QGoEYcRmzq0

Länk till Spotify: https://open.spotify.com/track/470zpyVaAGxobRXn5aQ1Qy?si=bdFid0mkQYu5zX5302iI2g

Att panta sina burkar och flaskor är att göra en insats för miljön både på lång och kort sikt. Genom material- och energiåtervinning minskas koldioxidutsläppen och vår omgivning blir mer hållbar. Pantamera drivs av Returpack AB i syfte att öka återvinningen av burkar och PET-flaskor. Returpack är ett privatägt företag och uppdraget kommer från ägarna, samt den svenska regeringen. Returpack tar emot omkring 2 miljarder burkar och PET-flaskor varje år vilket gör Sverige till ett föregångsland gällande återvinning av burkar och PET-flaskor. Returpack ägs till 50% av Sveriges Bryggerier AB, till 25% av Svensk Dagligvaruhandel och till 25% av Livsmedelshandlarna. www.pantamera.nu