2021-11-17 16:10Kampanj

Petra Marklund återvinner Pantameralåten

Petra Marklund
Foto: stillbild ur video - ReturpackPetra Marklund Foto: stillbild ur video - Returpack

Årets Pantameratolkning görs av Petra Marklund – en av Sveriges mest folkkära popartister. Petra har toppat listor världen över, fyllt dansgolv i snart två decennier och hon har flerfaldigt belönats med priser. Du känner säkert igen hennes megahits Cry for you, tolkningen av Petters Mikrofonkåt och Händerna mot himlen.

Petras Pantameralåt, Kärleken ska gå runt, tar oss till en planet som seglar fritt i världsrymden. Videon och låten är en hyllning till Moder jord och livet som går runt. Precis som våra flaskor och burkar återvinns och blir till nya.

Planeten som Petra uppträder på är byggd av PET-flaskor. Under dem sitter LED-lampor som får flaskorna att skimra som guld. Efter inspelningen skickades flaskorna raka vägen till Pantamerafabriken för att återvinnas till nya flaskor.

- Vi har arbetat med musiktemat under många år och låtit en mängd olika artister få göra sin egen variant av Pantamera-låten. Den här gången satsar vi på en låt med kärleken i fokus, säger Katarina Lundell, marknadschef för Pantamera vid Returpack.

Med den aktuella kampanjen vill Pantamera uppmärksamma pantning på bred front. Kampanjen kommer att synas digitalt och i play-kanaler, men även i traditionell TV och i butikernas pantutrymmen.

Länk till fullängdsversionen på youtube: https://youtu.be/f1Guye8k_hw