2022-04-11 09:04Kampanj

Myra Granberg återvinner Pantamera-låten 2022

Myra Granberg återvinner Pantamera-låten 2022 med sin Superhero ideal
Foto: Meraki SthlmMyra Granberg återvinner Pantamera-låten 2022 med sin Superhero ideal Foto: Meraki Sthlm

Årets Pantameratolkning görs av stjärnskottet Myra Granberg. Hennes klubbiga beats och vassa texter har streamats runt 140 miljoner gånger och hon har blivit en av Sveriges största artister på svensk radio. Du känner säkert igen dunderhiten ”Lose my mind”, som toppade Svensktoppen hela sju veckor på raken och som under en period var den mest spelade låten på Spotify.

Andra kända låtar är ”Tills mitt hjärta går under”, ”HKF” och låten ”Vänner” – med Newkid. Inför årets Grammisgala är Myra nominerad i två kategorier Årets Låt med ”Lose my mind” och Årets Kompositör samt nominerad i P3 Guld (Årets Låt).

Myras Pantameralåt ”Superhero ideal (Pantamera)” är en hyllning till alla vardagshjältar där ute, som pantar och bidrar till en mer hållbar värld. En liten handling, som är väldigt stor och värdefull för vår jord.

Med den aktuella kampanjen vill Pantamera uppmärksamma pantning på bred front. Kampanjen kommer att synas digitalt och i play-kanaler, men även i traditionell TV och i butikernas pantutrymmen.

År 2004 lanserades varumärket Pantamera med hjälp av en alldeles egen tolkning av den kubanska sången Guantanamera. Sedan dess har ett stort antal artister fått göra sina egna versioner av Pantamera-låten. Nu har turen kommit till stjärnskottet Myra Granberg! Myras Pantamera-låt ”Superhero Ideal” är en hyllning till alla hjältar där ute som pantar och bidrar till att göra gott för miljön och klimatet.

Länk till fullängdsversionen på youtube: https://youtu.be/W1HfE5zea2E

Att panta sina burkar och flaskor är att göra en insats för miljön både på lång och kort sikt. Genom material- och energiåtervinning minskas koldioxidutsläppen och vår omgivning blir mer hållbar. Pantamera drivs av Returpack AB i syfte att öka återvinningen av burkar och PET-flaskor. Returpack är ett privatägt företag och uppdraget kommer från ägarna, samt den svenska regeringen. Returpack tar emot över 2,4 miljarder burkar och PET-flaskor varje år vilket gör Sverige till ett föregångsland gällande återvinning av burkar och PET-flaskor. Returpack ägs till 50% av Sveriges Bryggerier AB, till 25% av Svensk Dagligvaruhandel och till 25% av Livsmedelshandlarna. www.pantamera.nu