2024-03-27 13:38Kampanj

BELL featuring anime-BELL återvinner årets Pantamera-låt

Animation: SojaFusion av kubansk folkvisa, Jersey club-kickar och gullig hyperpop när BELL återvinner Pantamera-låten. Animation: Soja

Vad blir en fusion av kubansk folkvisa, Jersey club-kickar och gullig hyperpop? Svar: Årets Pantameralåt - tsm ᐸ3 (pantamera!!)

BELL är Hässelbytjejen som fick sitt stora genombrott med succélåten Missförstått. Det som började som en open verse på TikTok, blev en monsterhit som fick över två miljoner lyssnare på tio dagar, tog över förstaplatsen på Spotifys Topp 50-lista i Sverige, blev en hit i Norge och resulterade i en Grammisnominering som årets nykomling. Hon har även hunnit släppa musik tillsammans med bland annat Peg Parnevik och Tjuvjakt.

Sin musikaliska inspiration hämtar BELL från amerikansk pop, punk, blandat med både svensk hip hop och metal. Texterna är ofta personliga berättelser med både djup och humor. När hon nu återvinner Pantameralåten är det en blanding av Jersey club-kickar och gullig hyperpop. I videon, som är inspirerad av japansk animation, får vi även lära känna Animee-BELL.

Sedan debuten 2020 med låten ”Donkey Kong” har de lyckats med bedriften att vinna ”årets artist” på P3 Guld-galan, vara den mest streamade artisten på Spotity, få en egen dokumentär i SVT och vara fjolårets mest önskade artist i Musikhjälpen.

Med den aktuella kampanjen vill Pantamera uppmärksamma pantning på bred front. Kampanjen kommer att synas och höras digitalt och i play-kanaler, men även i traditionell TV och radio.

År 2004 lanserades varumärket Pantamera med hjälp av en alldeles egen tolkning av den kubanska sången Guantanamera. Sedan dess har ett stort antal artister fått göra sina egna versioner av Pantamera-låten. Nu har turen kommit till BELL.

Länk till fullängdsversionen på youtube: https://youtu.be/a_LzL3RwESg?si=KaEzDLr1vMLMYLiF

Att panta sina burkar och flaskor är att göra en insats för miljön både på lång och kort sikt. Genom material- och energiåtervinning minskas koldioxidutsläppen och vår omgivning blir mer hållbar. Pantamera drivs av Returpack AB i syfte att öka återvinningen av burkar och PET-flaskor. Returpack är ett privatägt företag och uppdraget kommer från ägarna, samt den svenska regeringen. Returpack tar emot över 2,7 miljarder burkar och PET-flaskor varje år vilket gör Sverige till ett föregångsland gällande återvinning av burkar och PET-flaskor. Returpack ägs till 50% av Sveriges Bryggerier AB, till 25% av Svensk Dagligvaruhandel och till 25% av Livsmedelshandlarna. www.pantamera.nu